if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

min 20-årsdag i bilder

2013-02-11; 16:18:29

 
här kommer ett bamseinlägg om min 20-årsdag
som var så himla bra.
den började med elsa pappa erik frukost på sängen och paketöppning (dock så tidigt
att det va mörkt ute därav inga bilder). sedan duschade jag och åkte mot jobbet.
promenad mot mistra.
när jag kom dit stod mamma och välkomnade mig med bakelse och presenter,
så himla mysig <3<3<3 
mörk+vit chokladmousse
runt halv ett mötte jag denna fina som skulle bjuda på lunch
på gute.
en gigantisk bit fläskkarré som bara delade på sig när man satte gaffeln i den
+ världens största salladsbuffé. hur gott som helst ungefär.
eriks bit var tyvärr lite torr :(
himla fint ställe! 
sen blev det fika på jobbet igen, cappuccino + halv semla ååååååh vad vetekattens
semlor är f.a.n.t.a.s.t.i.s.k.a.
tulpaner
vid halv fem någongång åkte jag och mamma hem för att göra oss vackra.
nyklippt lugg och glad.
poserade bakom elsa
mormor elsa och mor påväg till ciao ciao där vi skulle äta middag.
ciao ciao grande (finns cirka 4 olika ciao ciao's nämligen)
mormor och far (han röker inte om nån tror de)
öppning av presenter
och ihop-pussling av dem
mitt födelsedagsvin
efter paketöppningen kom maten, jag åt pasta med svamp fläskfilé och gorgonzola-sås
det var stört gott.
elsa åt någon annan pasta
å så åts det pizza.
puss
det diskuterades
och pratades
fin-erik
orkade inte äta upp allt
syster
men man var ju tvungen att äta efterrätt så jag och erik delade
på hallonsorbet!
elsa + mamma med eiffeltorn
inspekterar något
far
min familj
e rätt bra ändå
efter middagen gick jag erik mor och far för att dricka drinkar
det blev på nobis hotell.
jag och far drack jordgubb- och basilikadrinkar som gav mig otrolig längtan
efter sommaren. goda + fina
margaritas
avslutades med white russian och gin & tonic
jag och mamma i taket
allesammans.
sån himla bra kväll med mina käraste.
(avslutar med ett så gulligt meddelande på en portdörr på vägen hem)
 
puss!
5
Maria & Kristina - 2013-02-11 20:38:12
Åh grattis finaste Anna!! Så mysiga bilder! <3
Svar: tack tack, snälla ni! vad glad jag blir :)
anna.blo.gg
Erik - 2013-02-11 21:33:33
Grattis anna!!! Fint inlägg
Svar: tack puss
anna.blo.gg
Jenny - 2013-02-12 11:31:08
Jättefint inlägg och en så bra dag du verkar ha haft! supersöt var du också :)
rebecca - 2013-02-12 16:38:11
åh jisses vad mysigt.
Agnes - 2013-02-14 17:28:38
Himmel vad fin du är!
Svar: åh, tacktacktack.
anna.blo.gg