måndagsgif

2013-05-13; 15:46:00

 
hej hej. dagens anna ser ut som ovan.
och hon sitter och ritar och målar och funderar
och letar inspiration och ritar och målar igen.
 
hon har dessutom massa annat som måste göras,
bland annat detta: färga utväxt köpa kartonger
plantera mynta designa om bloggen osvosv.
 
och hon har 144,05 kronor kvar på kontot.
 
 vi höres!
1

från i fredags

2013-05-13; 10:04:00

i fredags hade nämligen kalle ställt till med födelsedagsgrillning hos sig.
sara var där!
det grillades diverse olika ting; kyckling fläskkotletter korv ryggbiff majs osv.
<3 <3
amanda var också där!
och det var, som ni kan se, fabulöst väder!
grillade majskolvar e verkligen SÅ gott. med smör och havssalt på!
hade köpt favvo(+fin)vinet, dagen till ära.
köper vin efter utseende ibland nämligen, och ibland blir det rätt - rakt igenom!
sara showar off tänderna efter majsätningen hahha.
lite senare flyttade vi in - mest pga myggen.
födelsedagsbarnet själv!
jag hade specialcola - såklart.
denne
och denne var också med bl a,
resten fastnade icke på bild.
jag och sara hade tagit med oss (årets första) rabarberpaj, den blev
värsta succén!! 
 
gick till sängs halv fyra vilket innebär; en himla bra fredag.
3

på picknick

2013-05-09; 12:08:00

i tisdags begav jag och johanna oss till lill-jansskogen för att äta picknick
samt njuta av väder och natur.
hade SÅKLART min alldeles perfekta picknickväska med mig!
glad tjej!
vi hade med oss: couscoussallad, brieost, baguetter (både vitlök och vanliga),
tzatsiki, salami, fläder+äppelcider samt ananas! blev så jädra mätt alltså.
jag.
knoppar <3
vitsippor i mängder!!
efter all mat kände vi att en promenad var på sin plats
grönt grönt grönt
(dessa kommer vara min död men det gör inget)
blir så satans lycklig av att det börjar bli grönt överallt.
liten sippa.
vädret var så bra vädret kan va'
hade festliga strumpor på mig, till bara ben (!!!!).
efter vår promenad spelade vi lite boule och efter vi bara hade legat i
solen ett tag och ställt 20 frågor till varandra så bar det av hemåt igen.
 
sånahär dagar man lever för.
1

London del III

2013-05-08; 12:05:43

bättre sent än aldrig!
vår sista dag i london började med promenad i hyde park.
såg ut på detta viset.
var helt klart dagen med bäst väder, strålande sol och knappt någon vind alls. åh.
elsa.
vi letade efter ett café som skulle ligga vid vattnet där vi tänkte äta frukost.
yum yum yum!
den där yoghurtblandningen alltså, drömmer fortfarande om den.
fagra amanda.
efter frukosten tog vi oss tillbaka till shoppinggatorna för en sista runda,
visade sig dock att pengarna hade tagit slut så det blev inte så mycket mer
shopping för min del... :(
efter att ha hittat ett starbucks och fört över pengar så man överlever resten av resan,
letade vi efter lunchsställe.
blev detta.
amandipandi, taggad på mat!
jag åt detta; pasta med pancetta och svamp.
ytterligare lite last minute-shopping.
jag trånade efter dessa, men var tyvärr för fattig som sagt.
sen började det regna och vi tog oss tillbaka till hotellet för
att packa ihop våra saker och bege oss mot flygplatsen.avslutar londonresan med bild på en vacker och trött tös påväg hem.
 
det var en bra resa.
 
planerar att åka till berlin med mormor härnäst, vi får se när det blir av.
nu skall jag ägna mig åt intagningsprover - börjar närma sig nämligen,
bara 15 dagar kvar. måste producera något vettigt.
press press press.
 
hör av mig när jag känner mig nöjd med något.
0

hårfin en måndag

2013-05-06; 20:16:00

dagens look
 
denna dag har jag ägnat åt diverse, bland annat diskning städning
ritning av kök prat med johanna joggingtur dans fixning av nätverket
och GRILLNING I SOLEN ÅTTA PÅ KVÄLLEN.
 
är helt lycklig i kroppen när det är såhär fantastiskt väder. ska ut på promenad nu,
hoppas ni haft en superb helg, allesammans. PUSS!
6

utomhus

2013-05-03; 15:15:42

jag kallar den "flicka med katt"
ohoj!
första "dagens" i solsken för i år!
 
vårt modem hemma har valt att gå i pension, så jag har för tillfället inget
internet hemma, vilket leder till att det inte händer så mycket här. sitter för
tillfället hemma hos kompis och snyltar på deras nätverk, hehe.
 
ikväll ska jag äta middag med mamma elsa amanda och nina,
det skall bli himla trevligt!
5