promised you a rose garden

2012-10-31; 20:28:00

bilder från en av de första morgnarna med frost.
 
i d a g   h a r   j a g :
- tittat på lägenhet i dagsljus
- pussats med min erik
- kört bil
- nynnat på gamla 70- och 80-talslåtar
- sålt biljetter till bond
- ätit en himla god middag
 
i k v ä l l   s k a   j a g :
- gå ut i det kalla vädret och möta upp
amanda med lillebror + födelsedagsbarn
- spendera pengar på vin
- åka hem i det ännu kallare vädret
- somna ensam
3

paradiset del I

2012-10-30; 09:32:56

i helgen åkte jag + elsa + pappa + lovisa + mark + julia + claire + bruno till
huddinge kommuns sydspets, även kallad paradiset, där vi hade hyrt en stuga.
stekning över öppen eld.
vi åt wraps med potatismos grönsaker biff & vitlökssås - MUMS!
och vi hade sån himla tur med vädret för det var helt fantastiskt!
skogen var omgiven med båda unga och gamla björkar och fylld
med tallar, massa massa höga vackra tallar.
vid sextiden var vi tillbaka i vår stuga, efter 1 mil i skogen.
till middag blev det en supergod indisk lammgryta med
ris och en avokadosås jag skulle kunna döda för!!
skål med fanta och rödvin.
efterrätt blev chokladpudding som jag inte ätit på ungefär sju år för
jag trott jag inte tyckte om det. men oj så fel jag hade!
kvällen avslutades med  popcorn vin + musikquiz (och som ni 
kanske vet är jag är fantastisk på det, så jag vann!!!!)
 
sen var det bara att krypa ner i våningsängen
och vila kroppen inför morgondagen.
2

ovanför min säng

2012-10-29; 10:53:14

där har jag satt upp ett citat som lyder
 
"and those who were seen dancing were thought to be insane
by those who could not hear the music"
 
det blev inte så bra som jag tänkt mig men
citatet är så bra så det får sitta kvar där ändå.
 
(sen måste jag be om ursäkt för att jag varit så himlans
inaktiv här den senaste veckan. puss och hej, ska bättra mej!)
2

svart vitt och perfekt

2012-10-24; 15:01:30

 
fastnade av någon anledning bland massa snygga
90-tals modeller på google och var tvungen att dela
med mig lite. claudia schiffer cindy crawford naomi
campbell linda evangelista, jises va snygga de var.
0

tre från igår

2012-10-24; 10:39:49

höstträd på vägen hem.jag: nyköpt polo favoritkjolen och tofs i håret.
fiskar som jag målade.
1

en favorit

2012-10-23; 13:41:01

 
 
ett inlägg dedikerat till min söta katt, som är så himla
söt när han sitter med vid matbordet och tittar på när
vi andra äter mat. han tänker "ja, det där ser ju gott ut"
och försöker se extra söt ut. och då ser jag honom och 
mitt hjärta smälter som smör i solen och han får smaka.
smart är han nämligen. min lilla tigger.
 
(ALLTSÅ TITTA PÅ HONOM!!! man dör ju.)
2

min singer och jag

2012-10-22; 17:41:12

idag sydde jag en kjol och den ser ut såhär (ej helt klar dock):
och såhär såg kappan ut jag köpte på loppis häromdagen.
 
nu ska jag på lägenhetsvisning och det ska bli så
spännande!! därav avslutas detta inlägg med någon typ av "dans".
pusshej.
1

fredagsgöra

2012-10-19; 19:48:00

denna dag började kl nio med frukost-bio med några från jobbet.
vi såg bitch-kram som var himla bra faktiskt! extra bra med tre stora smörgåsar förstås.
sedan fortsatte den hos mormor med tomatsoppa+vitlöksbröd och pannkakor till efterrätt.
jag såg ungefär ut såhär, mätt och belåten. tittade runt på mormors fina fotografier.
efter lunchen blev det tonvis med second hand på kupan i danderyd.
jag gick därifrån med en kappa en ram ett syskrin som är så fint att jag dör + annat.
vi promenerade sedan runt på cirka världens finaste begravningsplats.
hur mycket fina träd och växter och löv osv fanns det där (se nedan)
vill ha denna bänk i mitt framtida vardagsrum!!
förstår ni hur vackert det var ungefär?
och fredag är det ju bara en gång i veckan så när jag kom hem
firade jag det med en liten vindrink med finsugrör i!
 
kvällen ska jag nu fortsätta hos amanda, puss alla.
1

kantareller + hundar

2012-10-18; 20:00:27

pluttsnutt-valle.
mumma!
 
häromdagen hängde jag hos amanda med henne och hennes gosiga hundar.
vi åt ungefär världens godaste kantarellmackor (dränkta i smör) och jag ritade
olika förslag till hur hon skulle se ut på min maskerad.
det var en mysig dag.
1

neuschwanstein

2012-10-17; 11:14:03

 
igår gjorde jag en ljuslykta av neuschwanstein-slottet i tyskland
som är så himlahimla fint (speciellt på vintern). så nu kan jag drömma
mig bort dit på kvällarna i vinter. ska leta efter andra fina motiv att göra
lyktor av så jag kan ha en hel hylla full av sagoslott och annat fint!
4

tisdagslycka

2012-10-16; 16:55:00

 
idag fick jag en fin lapp i brevlådan, nämligen
att ett paket låg och väntade på posten. hämtade
det med amanda i i fanns denna ljuva dröm.
en ljusblå kjol med massa rosor på. den är så
fin och jag är så nöjd med den. ska inviga den 
ikväll med champagne på personalmötet!
5

je t'aime

2012-10-15; 14:03:00

f i n a s t e   s o m   f i n n s
 
han e så himla fin, min kille.
erik rothoff andersson heter
han och han har varit min i
snart två hela år. i tjugotre
månader har jag fått kalla
honom för min och han mig
för sin. det är det bästa man
kan kalla någon för. jag älskar
honom.min.erikrothoffandersson.
2

oktobermaskerad

2012-10-15; 11:04:27

 
det var såhär det såg ut hemma hos mig i lördags.
renar möss skelett youtube mm sprang runt i huset.
vi laglekte med musicquiz charader och hav land stad.
mitt lag coon & friends kom tvåa, tre poäng efter ettan..
jag fick tyvärr inte vara med och leka så mycket eftersom
jag hade planerat dem hehe. så nu väntar jag på att nån
annan ska planera lekar som jag får va med på!
puss.
 
1

så såg vi ut

2012-10-14; 17:06:00

jag och johanna färdiga för party!
 
igår var det fest hemma hos mig
ni ska få se bilderna typ snart när
jag orkar sluta ligga i soffan och sova.
men det var himla bra i alla fall. ciao!
3

lillördag

2012-10-12; 10:10:05

hämtpizza + minivändtia på golvet.
johanna med vin - erik med elk brew haha.
värdinnan själv i diskussion med johanna.
mitt glas innehöll: tranbärsjuice malibu + en skvätt gin.
älskar malibu, hela drinken doftar ju himmel med det i.
 
vi var kvar hos louise till ca 23 när vi tog två taxis
till mariatorget för att fortsätta kvällen utan erik på baba.
(erik låg kvar hos louise och sov). det var en trevlig kväll
som slutade med posering framför hmreklam +
fel nycklar i jackfickan.
2

Jag och han

2012-10-10; 16:14:00


ikväll ska vi (jag han johan sara louise elisabeth) ut och fira
20åringarna. vi ska föra hos louise med drinkar och pizza och
sedan fortsätta kvällen på baba. ska bli himla bra tror jag. puss!
1

andrahandsmåndag

2012-10-10; 11:45:07

i måndags följde jag med sara till himmelska hundar, ett café som
hade second hand-utförsäljning just i måndags!
så söt liten hund som satt med oss och fikade.
men eftersom det inte fanns så mycket spännande där
var vi tvunga att stilla vårt begär på andra ställen, så vi
gick till tre andra loppisar där jag köpte en väst + klänning
och en barnslig skylt till erik som är vuxen.
1

40 år blir dom

2012-10-08; 10:12:00

snart måste jag ju nästan kalla honom min man. för han är ju ingen pojke längre.
glad mormor och morfar
igår firade vi erik och johan hemma hos dem. imorgon fyller
de nämligen tvånoll. vi ska fira då också förstås men detta
var mer för hela släkten. matmatmat och tårta blev det.
tydligen dracks det mojitos efter jag hade åkt till jobbet,
så det missade jag.. 
5

sånt som var

2012-10-07; 11:38:31

igår var det fint väder och det tyckte jag var skönt.
jag åkte tillsammans med min lunch (en yoggi yalla som ej var så god) till jobbet.
som ligger på lindingö där det också var fint väder.
jobbade
jobbade
jobbade
tog med mig popcorn från jobbet för jag var så sugen. gick och
smaskade på dem på vägen hem och det kändes ungefär som
mitt liv var en film. förutom att jag inte satt i en biostol.
runt 17.30 var jag framme hos julia och claire som jag skulle
ta hand om lite medan föräldrarna var borta.
(popcornen blev succé)
jag och claire lagade tacos namnam.
sen åt vi godisdrinkar medan julia + kompisar badade bubbelpool.
även lite glass slank ner framför tv:n.
och imorse kom den lilla ungen ner med nybakta scones till mig
som vi åt i min säng. gud så gott det ääär!
nu sitter jag i stolen oven (som är bästa stolen) och bloggar.
skyndar mig för jag skall åka till v-tuna för att äta födelsedagslunch
för pojkvän + hans tvillingbror. är fortfarande mätt tyvärr.
puss!
1

kanelbullar

2012-10-06; 11:49:05

 
igår vid fyra ringde amanda och fråga ifall jag ville
baka bullar och såklart ville jag det. vi bakade ca
fyrtio stycken. hälften vanliga hälften såg ut som
ovan. det var ju kanelbullens dag nyligen ju. åt
en gräddad och två ogräddade. man mår
tyvärr himla dåligt av bulldeg, hela magen
jäser och man börjar rapa hehe. men det är så
förbannat stört gott. hejsvejs!
 
1

hej hösten

2012-10-05; 21:38:25

med bild på ny höstkofta + höstlig vimpel välkomnar
jag hösten även här på bloggen. hej hej färger och kyliga vindar!
3

fler bildminnen

2012-10-05; 13:34:00

så stört himla kär i det där trädet.
mitt första cider-köp på 7eleven någonsin.
balkongloppis.
ännu mer stört himla kär i den här killen.
 
mer analogt, denna gång från spontanresa till köpenhamn över dagen.
en väldigt bra dag var det måste jag säga. 
2

winter winds

2012-10-03; 13:22:39

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
allt här ovan är analoga foton från min 19-årspresent från erik.
jag fick en resa som tog oss nästan längst upp i vårt avlånga land
nämligen riksgränsen. det var så vitt vintigt kallt mysigt varmt vackert.
ungefär den bästa resa jag gjort.
 
ska skriva mer i nästa del (har inte skannat in alla negativ än)
om hur vi tog oss dit bodde åt gjorde osv.
puss.
2

ingen direkt titel

2012-10-02; 19:24:01

soon to be mashed and poured in bottles..
olika sorters.
äpplen äpplen och mer äpplen.
de hade en superstor veranda med tillhörande hund på soffa.
världsgod tomatsoppa med fetaostmuffin.
när man matchar så dåligt det bara går blir det så himla bra tillslut.
idag åkte jag och min kära mormor till (läs ovan -ogräs) för att göra must av våra äpplen.
ligger på ekerö och det är så speciellt och fint att jag dör ungefär.
vill bo där nu tror jag. de är verkligen ett ställe som gått all the way, papier mâché-kor
tillsammans med krisallkronor och vardagsrummöblerna är utflyttade till vedboden
där man kan sitta och fika om man vill.
åk dit!
2

en bröllopsfrukost

2012-10-01; 15:30:32

 
finns nästan inget bättre än lyxfrukost.
fruktsallad jordgubbschampagne amerikanska pannkakor
med maple syrup valnötsbröd prosciutto lemonad osv osv.
bättre än lyxlunch är det. nästan lyxmiddag också.
1

spontansöndag

2012-10-01; 11:43:25

först kom lite släkt över till mamma för att äta upp rester från gårdagen,
bland annat oxfilé lax sallad. oxfilén var ungefär himmelsk.
sedan fick jag jobb på sollentuna bio å när vi ändå var där
passade vi på att hälsa på rutlands. mina tavlor satt uppe på väggen i vardagsrummet!
jag claire å julia smaskade på salt&vinägerchips. himlahimla goda.
middag blev det också, köttfärssås spaghetti och till efterätt glass med
julialagad chokladsås + lite polkagrisar.
kvällen slutade med promenad med hund och godis och sedan hemfärd för
mig och pappa. ska hälsa på dessa ungdomar nästa helg också
för att hålla koll på dem när föräldrarna bortresta! mysipys.
 
idag vaknade jag upp till strömavbrott + kattkräk på badrumsgolvet.
ska fortsätta dagen med bildredigering och kort arbetspass i sollentuna.
sen vill jag somna bredvid min favoritperson.
0