planer och nyheter

2013-01-29; 14:14:00

hej och god dag.
 
idag ser jag ut såhär och ägnar mig åt nyheter på bloggen.
den ska piffas till lite hade jag tänkt, ny header bl a.
 
 har hängt på nyckelviksskolans hemsida i flera dagar nu
och väntat på information om intagningsprover och annat,
eftersom min plan inför hösten är att studera färg form & hantverk
där. de har skrivit att informationen ska läggas ut i slutet på januari,
och jag undrar när det ääääär. tycker det är slutet av januari nu.
 
sen är det min 20-årsdag om cirka tio dagar och det
ska bli så himla roligt och spännande, samtidigt stört
läskigt eftersom jag då är jag helt och fullt vuxen.
(på papper åtminstone.)
 
hejdå, puss.
4

fredagsbowling

2013-01-28; 12:20:18

sara strikar eller sparear
killarna diskuterar scoren
koncentrerad + söt
definitivt strikar
 
i fredagskväll träffade vi johan och sara för lite bowling.
det gick väldigt bra för allihopa, vi hade säkert ca tjugo strikar och 
spares tillsammans, tror johan bidrog mest av alla för han vann.
(känns som varje gång jag verkligen försöker misslyckas jag, men
om man inte försöker alls misslyckas man också. pillig sport tycker jag.)
efter bowlingen gick vi hem till erik drack vin och whiskey och pratade.
himla trevligt alltsammans.
2

min första polo

2013-01-25; 17:57:44

 
efter två timmar vid symaskinen var denna magtröje-polo klar,
det var mitt första försök på en polo och det var väldigt enkelt faktiskt.
 
synd bara att det är så himla kallt. när jag
gick ut och möttes av den bitande kylan idag
tänkte jag på vad fantastiskt det är med sommar
och inget behov av ytterkläder-väder.
 
längtar.
5

onsdag i klockslag

2013-01-24; 10:10:00

7.00
vaknar bredvid min ena favvo (erik) och han pussar mig hejdå.
8.00
inser att jag måste ta tag i denna röra.
9.00
färdigstädat rum! + kudden jag och pappa gjorde klart och hängde upp i förrgår.
mycket nöjd måste jag säga.
9.30
obligatorisk frukostbild i nybäddad säng.
10.00
ger mig ut i många minusgrader för att handla tyg på rea!11.00
färdigshoppad och påväg hem då jag inser att mannen vid östra
stämplade min bussremsa med 9.30 istället för 10.30 vilket betyder att
jag får ännu en stämpel. jag som hade skyndat mig..
11.30
blå knästrumpor och vantar pga kylan.
också 11.30
var himla fint ändå.
12.00
visar upp mina fynd. det mönstriga möbeltyget ska bli en ny
favvokjol hoppas jag på, då den förra blev förstörd i tvätten.
13.00
dokumenterar hur jag såg ut.
13.30
hade en jättefin idé om att fotografera pappas fångade strömmingar i 
mönster och hej å hå, men visade sig att de inte hade huvudena kvar vilket
gjorde det hela mest groteskt.
14.30
lunch - pestopasta med massa parmesan och extra olivolja.
15.30
städar jag vardagsrummet.
16.00
redigerar jag dessa bilder och ser på glee.
17.00
hade bestämt mig för att sy en träningspåse av överblivet tyg från
kudden, så det blev en sådan. 
18.00
två skivor blodpudding innan träningen, man måste ju ha
något att förbränna ju!
19.00
packar träningskläderna.
20.00
crosstrainar på friskis. fy faaabian vad kallt det var att åka till gymmet,
blir så himla stolt varje gång jag övervinner kylan.
21.00
är hemma igen hos min andra favvo (tigger) som var på bushumör.
blev ingen bio tyvärr, vart för trött efter träningen,
men det var en bra idag i alla fall.
 
pussåkram.
0

listor är bra att ha

2013-01-23; 19:19:00

hej!
glad med ny hårig topp diadem grön kjol och städat rum.
 
skrev en lista med saker jag skulle göra idag vilket
ledde till att jag gjorde annat än att sitta
framför glee. känner mig nöjd med denna
dag och ska fira med träning + bio!
puss på er.
2

kräftpasta i skogen

2013-01-22; 12:33:29

igår var jag och sara ute i skogen och åkte skidor
och lagade mat i stormkök.
detta stod på menyn: pasta kräftstjärtar och creme fraiche
varm choklad var ett måste (för vi hade säkert frysit ihjäl utan den)
voila!
gulle
var så himla mycket snö överallt och de va så himlans
mysigt att sitta där mitt i allt vitt fluffigt kallt fint.
och det var nästan ännu mysigare att få vira i sig i täcken
framför tv:n och sträcktitta historieätarna resten av dagen
(som för övrigt är bland det roligaste jag sett).
 
måste ursäkta min blogg just nu, bloggesse verkar ha
problem med mina bakgrundsbilder har mailat dem och 
hoppas det kommer vara fixat inom kort.
3

gårdagen

2013-01-21; 09:26:00


igår provsatt jag å han hundratalssoffar bestämde
golv och hämtade bord och handbromssladdade.
vi promenerade i stan och tygstället jag ville till
hade stääängt, blev heartbroken. men allt blev
bättre när han köpte lunch & kaffe till mig <333
 
bra söndagsgöra med min han, aka erik.
1

delar ur dagar

2013-01-19; 15:22:00

handlar middagsmat till mig + erik
morgonfrost
promenad längs vattnet med mormor och prat om när jag var liten och
vi matade fåglarna med brödkanter. 
sol och minusgrader
stop vid vägkanten pga dövacker dimma över golfbanan.
lördagsmiddag med rödvin
och alice
getostrisotto, vår specialitet
efterätt.
 
sånt jag ägnat mig åt i dagarna: promenader och mat och sällskap.
jag har ju tagit något av en paus från jobbet å det är så himla skönt
att ha massa tid.
 
har dock pengabrist, vet ej vad jag ska göra åt den saken.
 
puss.
 
 
2

torsdagens anna

2013-01-17; 16:00:57

 
har sytt mig en jeanskjol men tyvärr tar mörkret över så
tidigt på dagarna att jag inte hann ta några bra bilder.
 
är himla nöjd i alla fall.
2

pennor och papper

2013-01-15; 11:52:26

ur min moleskine
ur annan bok.
 
promenaden idag innehöll
röda kinder snö i håret knaster under fötterna
varma vantar och immiga glasögon.
 
väntar nu på att bli insnöad med en stor kopp
varm choklad i handen.
1

bra lördagskväll

2013-01-14; 17:12:00

i lördags hade jag och erik finbesök - nämligen amanda och martin!
erik lagade asiatiska köttbullar och vi hjälpte till.
fläskfärs med koriander + salladslök (blev purjo för vår del)
fina erik.
middagen.
pynt från nyår
vi drack vin och spelade pictionary
posering med jätte-iphone.
och dessa fuskade till sig vinsten...
 
himla fin kväll efter en vecka med sjukdom och tråkigheter.
har inte haft något att blogga om, mina outfits har bestått av
mjukisbyxor och tjocktröja och mina dagar av timmar framför tv:n.
 
men denna vecka ska bli bättre - inledde den med träning
och hlr-utbildning. hejsvejs!
2

hemma hos pojkvän

2013-01-08; 10:58:00

polo 2hand, kjol AA
 
ett snabbt photoboothinlägg på dagens anna.
det tråkiga med att jobba på sf är att man klär
på sig på morgonen för att sedan byta om när
man kommer till jobbet. så egentligen skulle man
kunna skita i vad man har på sig.
 
4

nyttiga tvåtusentretton

2013-01-08; 09:58:47

 
 
 
jag har börjat mitt nya liv nu, som ska innehålla mer nyttigheter och
mindre onyttigheter. köpte gymkort igår så nu är det på riktigt minsann.
heja mig, säger jag.
 
har jobbat varenda dag sedan nyår, därav ont om inlägg. men nästa vecka
är jag ledig så då blir det en massa syprojekt och matlagning och annat.
 
puss!
1

tonad tröja

2013-01-04; 11:52:46

 
hej fredag och jobb.
har på mig ny tröja som jag fyndade på urban igår
den är så himla fin att jag vill ha på mig den jämt.
 
om 3 dagar börjar mitt nya liv, wish me luck.
3

nyår 2012/2013

2013-01-03; 08:08:00

kvällen började hos mig med lime-drinkar och tvårätters.
agnes!
amanda!
vi hade dukat fint.
vår middag påväg in i ugnen - två gigantiska beef wellingtons
tada! (det ser ut om bröd men är oxfilé inlindat i champinjoner och prosciutto samt smördeg)
martin med öl
alltså min katt <3 ville va med vid bordet men hade ingen stol att sitta på.
varmrätten: beef weelington med potatisgratäng och rödvinssås
efterrätt: blev ingen bra bild men glace au four som va himla god 
eftersom det var nyår var vi lyxiga och tog taxi bort till erik.
fyra fina tjejor nämligen amanda agnes johanna å johanna
vår bar.
så fin <3
sourz
alla shotade efter varandra till shots
vi gjorde oss några piffiga drinkar med passoa (som jag tror är min nya favorit)
spelade lite kort-drink-spel
amanda var glad.
vi hade pimpat lägenheten så himla himla mycket så de va så mycket nyår
det kan bli i en lägenhet ungefär 
10 minuter innan 2013 gick vi alla ut till ängen för att se på fyrverkerierna och
skåla i champagne 
jag vaskade lite
så stört jävla lycklig.
fint fint fint.
två champagneduschade töser.
å så vi gick tillbaka.
första snurren för i år var ett måste.
sen vart det dags för lite beerpong!
som var så förbannat mycket svårare än jag någonsin kunnat tro,
dock satte jag typ 6 st efter ett tag 
min älskling.
å en till dans.
vi hade en pusshörna till å med och med den tycker jag vi avslutar detta nyårsinlägg.
PUSS.
 
tveklöst bästa nyåret.
(blir så lycklig av att titta på alla dessa bilder)
1

hej tvåtusentretton

2013-01-02; 22:17:00

 
hej jag hade ett himla bra nyår och jag hoppas
att alla ni också hade det. jag längtar till allt bra
som kommer hända i år. stört taggad på 2013.
puss!
2