thaitisdag

2013-02-27; 18:54:44

igår fyllde eriks mamma annika år och det firades med middag på koh phangan,
älskar det stället - det är verkligen som att kliva in i ett annat land.
min förrätt, diverse olika vårrullar/knuten, så himla goda!!
en halv johan och erik
varmrätten blev wokad biff med grönsaker.
pelle och louise
coconutshake (som var dögod) + födelsedagsbarnet själv!
vem kan oälska detta? hundratals ljusslingor och åska och ljudet av monsunregn.
jag har aldrig varit i thailand men jag hoppas det är som detta ställe haha.
 
puss!
3

risotto vin och vänner

2013-02-26; 10:02:00

i fredags lagade jag amanda och johanna middag tillsammans.
det blev en klassiker - getostrisotto med rödbetor och balsamico.
lika gott varenda gång! 
mitt nya lilla bord var dukat med ljus vin och cocktailglas.
fyndade det på loppis för några dagar sedan, 120 riksdaler.
får visa bättre bilder på det senare.puss!
johanna drack ur ett rosa martiniglas från min student.
det tyckte hon var piffigt!
vi skulle dricka bubbel var det bestämt men den smakade så himla jäst och konstigt,
vi fattade inte vad som hänt med flaskan så den vaskades. 
hejhej!
finamanda.
blev efterrätt också, gino <3
sen öppnade vi min finflaska med vin och tittade på life of brian.
en himla bra kväll helt enkelt.
2

torsdagsstockholm

2013-02-25; 09:27:39

åkte in med denna till stan i torsdags för att köpa tyg leta akvarellfärger
samt byta en kjol köpt i boston.
vi promenerade eftersom det var soligt!!!
till sirap där vi åt himlans onyttig lunch.
vi planerade london. (är där om 14 dagar längtar sååå)
japp. min LUNCH. tre feta amerikanska pannkakor med sirap choklad och pekannötter
som gömmer sig under ett kilo florsocker.
vi promenerade lite till. lyckades byta kjolen men glömde helt bort akvarellerna :((
köpte en massa tyg dock så snart kommer nysydda skapelser upp! 
 
har ägnat hela helgen åt måleri slipning spackling födelsedagsfirande mm,
haft noll tid kvar till bloggande. och nu ska jag åka till jobbet och öppna själv.
sportlov så det kommer va kaos.
 
puss!
1

hejsvej säger jag

2013-02-20; 15:30:17

ni får alltid bara se ena halvan av mitt rum men här kommer dagen utstyrsel
från andra sidan. hej!
har ett flätat hårband (syns knappt) som jag gjorde av lite tyg jag hade liggandes, har tittat så
mycket på gossip girl senaste dagarna och blair har ju så förbannat mycket fin i håret. blev avis.går runt utan glasögon pga att de skavar bakom mitt ena öra något otroligt.
har bestämt mig för att leta nya i london, får se hur det går.
 
har tränat och ska nu sätta mig ner och försöka skapa något kreativt,
vi hörs.
5

shoppat till mobilen

2013-02-19; 17:42:33

innan                                                                                efter
 
min telefon har bytt hem idag, nu har jag en pilot fish som följer mig vart jag än går.
så himlahimla fin den är. den låg i brevlådan och väntade på mig när jag kom efter att
ha sett silver linings playbook med några jobbarkompisar (som var bättre än jag väntat mig).
älskar att köpa saker på nätet just av den anledningen - lyckan när paketet kommit fram!
 
sett att jag fått några nya läsare förresten, puss va ni är fina!
3

måndagsdate

2013-02-19; 08:54:00

igår hade jag lunch-datemed denna glada tös.
vi åt sallad med diverse godsaker i, bla
rostbiff cashews halloumi och hemmagjorda krutonger.
sedan fortsatte vi dagen med systuga i mitt rum,
med musik och resplaner och tigger.
 
har förövrigt glömt att berätta för er att jag om 2 veckor och 6 dagar kommer
befinna mig i london tillsammans med min syster, längtar så jävlans mycket till
plusgrader i luften och snöfria gator. tunna jackor och vårskor, hej!
1

extra fin fredag

2013-02-18; 18:48:44

jag och erik firade kärlekens dag i fredags istället, eftersom jag jobbade hela torsdagen,
osvosv.
vi drack mitt första köp på systemet.

mitt uppdrag blev att fritera glasnudlar, vilket
är det roligaste som finns ungefär. Det säger "frublubli" och så har de
gått från raka långa pinnar till krokiga fluffiga saker.
erik ansvarade för kycklingen.
fin
namnam
vi åt i köket för första gången, mysigt att sitta vid ett riktigt bord.
mitt <3
köpte vinet pga fin flaska men som tur var var det både vackert och gott!
sedan blev det dags för bästa efterrätten, nämligen
chokladdoppade jordgubbar!
medan jag ordnade med jordgubbar diskade erik glatt.
vi avslutade kvällen framför "shutter island" och jag somnade halvvägs in i filmen.
 
puss.
3

äntligen fredag

2013-02-15; 12:51:27

iförd nysydd polo + nysydd manchesterkjol.
 
hej hej allesammans.
 
hade ni en bra alla hjärtans dag igår? min tillbringades på jobbet,
men det ska kompenseras ikväll med chokladdoppade jordgubbar,
matlagning, vin, musik och min erik.
 
har äntligen tid över att ägna åt intagningsproverna, ska
börja med att rita av mitt kök vilket är en av de obligatoriska uppgifterna,
heja mig.
 
hoppas ni får en fin helg, puss.
11

2013 års listor

2013-02-15; 10:21:00

 
har köpt mig en bok jag planerar fylla med 2013's diverse
listor och skriverier så jag har dem på en samlad plats.
 
den är tryckt med miljövänligt soja-bläck vilket jag tycker är häftigt och den har
superfina illustrationer på insidorna. 
 
kommer bli en trogen följeslagare, känner jag.
2

min kärlek

2013-02-14; 12:17:39

 
han heter erik rothoff andersson, har varit min att pussa på
i 27 månader och jag hans. och idag är det vår dag i dubbel bemärkelse.
1

sashimi med sesamfrön

2013-02-13; 18:16:00

jag och mamma åt middag bara hon och jag i söndags,
på menyn stod sashimi med rostade sesamfrön tillsammans med soja och pepparrot. ungefär såhär såg det ut, och om man gillar sushi gillar man detta.
vi använde oss av salmalax, bästa som finns ungefär, skulle kunna äta
det till frukost lunch middag.  
glada mami.
middagen avslutades med brie i mängder.
 
blir så glad av god mat, varför äter man inte alltid endast fantastisk mat?
ska äta det ikväll i alla fall, pappardelle med pancetta och spenatsås!
 
pusshej!
0

min 20-årsdag i bilder

2013-02-11; 16:18:29

 
här kommer ett bamseinlägg om min 20-årsdag
som var så himla bra.
den började med elsa pappa erik frukost på sängen och paketöppning (dock så tidigt
att det va mörkt ute därav inga bilder). sedan duschade jag och åkte mot jobbet.
promenad mot mistra.
när jag kom dit stod mamma och välkomnade mig med bakelse och presenter,
så himla mysig <3<3<3 
mörk+vit chokladmousse
runt halv ett mötte jag denna fina som skulle bjuda på lunch
på gute.
en gigantisk bit fläskkarré som bara delade på sig när man satte gaffeln i den
+ världens största salladsbuffé. hur gott som helst ungefär.
eriks bit var tyvärr lite torr :(
himla fint ställe! 
sen blev det fika på jobbet igen, cappuccino + halv semla ååååååh vad vetekattens
semlor är f.a.n.t.a.s.t.i.s.k.a.
tulpaner
vid halv fem någongång åkte jag och mamma hem för att göra oss vackra.
nyklippt lugg och glad.
poserade bakom elsa
mormor elsa och mor påväg till ciao ciao där vi skulle äta middag.
ciao ciao grande (finns cirka 4 olika ciao ciao's nämligen)
mormor och far (han röker inte om nån tror de)
öppning av presenter
och ihop-pussling av dem
mitt födelsedagsvin
efter paketöppningen kom maten, jag åt pasta med svamp fläskfilé och gorgonzola-sås
det var stört gott.
elsa åt någon annan pasta
å så åts det pizza.
puss
det diskuterades
och pratades
fin-erik
orkade inte äta upp allt
syster
men man var ju tvungen att äta efterrätt så jag och erik delade
på hallonsorbet!
elsa + mamma med eiffeltorn
inspekterar något
far
min familj
e rätt bra ändå
efter middagen gick jag erik mor och far för att dricka drinkar
det blev på nobis hotell.
jag och far drack jordgubb- och basilikadrinkar som gav mig otrolig längtan
efter sommaren. goda + fina
margaritas
avslutades med white russian och gin & tonic
jag och mamma i taket
allesammans.
sån himla bra kväll med mina käraste.
(avslutar med ett så gulligt meddelande på en portdörr på vägen hem)
 
puss!
5

att renovera en stol

2013-02-06; 09:25:00

köpte en stol på second hand för några veckor sedan och bestämde mig igår 
för att fixa till den.
innan
under slipning.
efter!!
den ska nu få pryda ett hörn i mitt rum!
(hoppas att den inte kommer prydas med ett ton kläder bara hehe)
2

hårfint

2013-02-05; 15:39:43

lite bilder på gårdagens pyssel in action.
 
tänker använda dessa tillsammans med blommiga kjolar och toppar i sommar.
börjar bli pirrig i magen inför fredag, dagen jag blir gammal. iiih.
 
ska sy mig en svart polo nu - puss å kram
4

pyssel till håret

2013-02-04; 17:59:50

 
har ägnat dagen åt håraccessoarer nämligen ett diadem och en twist scarf
 
till middag blir det lax-canneloni med spenat och senapssås, yum.
och sedan blir det gossip girl resten av kvällen pusshej.
0

sommartider hej hej

2013-02-03; 15:28:57

solsken utanför fönstrena
blåbär
promenader utan halsduk och vantar
solsken utomhus
öldrickande
bruna ben
sommarregn
sitta barfota på klippor
 
åh vad jag vill ha sommar nu tack.
men istället sitter jag med en skadad fot
hemma i soffan och tittar på little britain.
får drömma mig bort bland bilder i ca
4 månader till. puss.
5

fransar negativ och pasta

2013-02-01; 09:51:00

köpte ett nytt överkast i förrgår till sängen, en aning för litet men jag tycker det
inte gör någonting alls, för det blev himla fint.
jag har börjat med korsstygn också, detta ska bli krumelurer ovanför något
skrivet hade jag tänkt. vet ej vad dock.
gårdagen ägnades åt skanning av negativ.
bruden på bild nr 16 var här med dianabilder och jag hade en hel drös med
rullar som jag ej hunnit med än.
vi lagade pasta med parmesan senap + honung till lunch, blev rätt bra
måste jag säga.
på kvällen skulle vi bli bjudna på middag av erik och johan på
buco nero så jag gjorde mig i ordning.
linda och louise!
vinglas
johan annika pelle
mmmmmmm, pasta med oxfile karljohansvamp (så.gott.) tryffel vitlök
eriks svarta grisen och saras osso buco!
sara å johan
erik slog till på en hallonsorbet till efterrätt
dessa två + jag sara johan tog varsin espressodrink som var supergoda.
 
puss.
4