en ledig lördag

2012-12-30; 09:57:00

jag såg ut lite såhäroch såhär.
kom hem med detta:
- mörkblå piké
- ljusblå jeanstopp
 
jag och erik gick på stan i gårdagens regniga väder i jakt på mellandagsfynd och annat.
blev en aning besviken på rean men nöjd med köpen ändå. erik införskaffade en tröja från
det där japanska märket muji som var superfin.
 
(och jag måste bara berätta sjukaste grejen, vi satt på en såndär tunnelbanestationbänk
och så bad erik mig att flytta mig lite till höger och då känner jag hur en sticka kör rakt
in i sidan på min rumpa!! ni anar inte hur ont det gjorde och jag fick typ krypa hem där
mamma och erik fick inspekerade min skada och just nu sitter jag fortfarande troligtvis med
en liten sticka i skinkan. så sjukt)
3

min favoritkille

2012-12-27; 10:44:00

 
min erik har varit sjuk i flera dagar så jag har inte
träffat honom på jättelänge men nu ligger han här bredvid mig.
saknat han så mycket.
 
puss.
2

min julafton i klockslag

2012-12-25; 20:51:18

09.22
uppe ur sängen efter öppning av strumpa och paket,
sittandes i soffan och skriva på typsnitt medan doften av pannkakor sprider sig
09.39
julfrukost med amerikanska pannkakor med hallon och lönnsirap!
10.02
min fina fina katt inspekterar vår gran
11.10
beslutsångest
11.50
dags för make-up, för man måste ju va fin på julafton
12.30
färdig med både frisyr och smink!
12.34
pussade hejdå till kissemissen
13.15
framme hos mormor
13.19
där ett uppdukat julbord väntade13.33
glad mormor som sjunger snapsvisor
14.24
åså var det dags för julklappsutdelning!!
14.32
till det måste man äta dubbelbröd med mjölk, så himla fantastiskt15.04 
blev det en paus i julklappsutdelningen för att
titta på kalle utan "mama"-dockan.
15.35
passade på att fotografera dojjorna under de tråkigare klippen
16.10
största paketet till mig - en justerbar provdocka från mormor
åh så himla fin hon är!
17.00
glittrande naglar
17.51
on the road again - denna gång påväg till morfar.
18.54
så glad
19.07
uppdukat bord och jag var konstigt nog så himla
hungrig (hade som mål att inte föräta mig så jag kanske lyckades)
19.18
sill och såntdär
20.00
klockan slår och vi äter vidare, med hemgjorda korvar och köttbullar
21.11
sen blev det bara en väldigt liten julklappsutdelning hos morfar,
de som brukar ta över 3 h, men de va mysigt ändå.
22.33
 var vi klara och då packade vi ihop oss och åkte hemåt
efter ett himla mysigt julfirande.
23.28
hemma igen hos tigger som satt och väntade under granen
(alltså han är så förbannat söt så de finns inte!!!!)
 
och det var min julafton, förkortat i 24 bilder.
3

hej och förlåt

2012-12-23; 18:25:38

dagens anna.
 
hej hej förlåt för att det är så tyst här men
jag har haft så himlahimla mycket att göra:
tavlor jobb jobb julklappar teater minijulaftonar osv.
ska summera vad jag gjort under dessa dagar
senare men nu ska jag iväg på ännu en minijulafton
med eriks familj. ska bli mysigt.
 
om vi inte hörs innan imorgon - GOD JUL ALLESAMMANS!
PUSSPUSSPUSS.
2

släktmiddag

2012-12-18; 09:23:00

vi hade någon slags julmiddag-aktig grej hemma hos pappa i helgen.
gabriela och lucas var där.
och min yngsta kusin - arvid!
namnam, potatisgratäng sallad och grillad julskinka.
så himlahimla gott.
karin, maria och pappa!
mitt avancerade ljus.
en av mina favoritefterrätter, så enkel men så så god.
maränger hallon riktig vaniljglass och nougatsås. 
elsa diskuterar eriks ombyggnationer!
och sen gick vi ut för att skjuta lite raketer för att
sedan säga godnatt till allesammans.
 
när alla gått hem körde jag elsa maria och pappa
musicquiz till sent på natten och sedan kröp jag ner
bredvid min kille (den där fina erik som är min pojkvän).
en himla bra kväll.
2

att äta mandarin

2012-12-16; 16:16:37

steg 1:
steg 2:
steg 3:
steg 4:
klart!
 
idag mår jag så obra man kan må och igår
var jag på julfest. på tisdag är det julfest igen.
 
jag underhåller mig genom att kasta tops till
min katt som springer runt och jagar dem.
 
2

hjälp mig

2012-12-14; 09:34:37

min amanda invirad i ljusslingor.
 
ska försöka ta lite fler planerade bilder då och då, känns som det
blir en aning tråkigt med bara en massa bilder på vad jag äter och vad
jag gör vart jag åker osv. tycker inte ni det? ska försöka utmana mig
själv mer, för just nu utvecklas jag inte alls. har ni några förslag
på utmaningar till mig?? puss alla ni!
6

tolv.tolv.tolv idag

2012-12-12; 11:13:41

hej. med mörka läppar och halsband i håret.
hej. amanda fotade mej.
 
idag är en såndär dag som aldrig någonsin kommer upprepas.
och troligtvis kommer jag aldrig uppleva en sådan här dag någonsin
igen. för idag är det den 12/12/12 och ett sådant datum kommer inte
visa sig igen på 88 år om jag räknat rätt. jag började denna dag med
sista halvtimmen på Hotel Transylvaninen, fortsatte sedan med
promenad hem halvvägs från jobbet hem (kl.01.20 i snön) och det var
så himla tyst och så fint. enstaka taxibilar och sedan bara snö.
kröp ner i sängen och somnade med en ipad i ansiktet och vaknade
 4 h senare med ont i halva käken. somnade om utan ipad och vaknade
09.44 av telefonförsäljare. som tur var hade jag numret inlagt som just
telefonförsäljare, så jag slapp svara. gick upp och nu sitter jag här, i
vänstra hörnet på soffan hemma hos mamma och lyssnar på ingenting.
tror jag ska fortsätta firandet av denna dag med en god frukost och
paketöppning. pusspuss alla ni och ha en fantastisk dag!
6

ute i kylan

2012-12-11; 16:48:24

amanda är så
himla snygg. snyggsnyggsnygg.
 
hon och jag har hängt idag.
och ikväll ska jag träffa alice och 22.00 ska jag
jobba. det är jättejobbigt att åka till jobbet när det
är dömörkt ute och man hellre vill ligga under fyra
täcken och lyssna på mumford & sons och pussa
på sin erik. men nej - då ska man jobba.
 
hejsvejs!
2

söndagsbak

2012-12-11; 10:08:17

skållad mandel.
i söndags var det dags för den årliga jultraditionen - konfektbak.
jag pappa elsa maria klara hanna och sara var på plats!
och tigger såklart.
vi gjorde den största satsen konfekt någonsin, cirka 5 kg!!
pappas kreationer.
och såhär blev dom jag och sara gjorde.
vi steped it up a notch det här året!
sen måste man ju alltid göra lite töntiga grejer bara för att det är kul. frukt bland annat.
och små granar.
 
konfekt är mandel florsocker och smör (tror jag),
lite som mandelmassa men ännu sockrigare haha.
man gör en massa bollar och andra figurer och låter
dem stå till sig i några dagar i ett svalt rum så de
torkar lite på utsidan. sedan är de redo att förtäras!
 
3

fjortonårsdrömmar

2012-12-10; 15:03:00

den här nyinflyttade killen hade inflyttningfest i helgen.
det bjöds på nybakat bröd ost diverse charkuterier gurka tomat smör
pepparkakor med ädelost (<3) samt saffransprinsar!
 
människor som kom på besök:
jag mamma pappa elsa tobbe mormor
eriks pappa eriks mamma eriks mormor
eriks morfar johan sara louise bland annat.
 
jag var tyvärr tvungen att lämna kalaset för att
se refused på annexet. ett band en 14-årig anna
lyssnde sönder och grät över för att hon aldrig skulle
få höra dem live. var himla koolt ändå, 5 år senare!
1

ett utkast

2012-12-09; 09:33:45

fredag:
hade bestämt träff med amanda och hennes bror i stan, ville var sen
så vi började med att ta oss en lunch där vi blev serverade av ingen
mindre än min kusin Lucas! vi fick personalrabatt och allt - wiho
vi sprang runt och shoppade tills mörkret la sig över stan.
mamma undrade om vi ville ta ett glas vin med henne, sofia och
niklas uppe på royal viking skybar som hade världsfin utsikt.
vi hade tyvärr inte shoppat klart så kvar i fem fortsatte vår julklappsjakt!
efter ex antal pengar senare var det dags att bege oss hemåt.
QUESEDILLAS OSVOSV
vinvinvin
badbadbad
Lördag:
ostfrukost
chilli
soffor
mio
täby centrum chillbox
felkörning
ikea
dela på lunch
soffor
elgiganten
bacon med pasta hos amanda
vinvinvin
spel
diskussioner
musik
drinkardrinkar
dansa med valle
somna med choklad i munnen
Söndag:
upp tidigt
duscha
åka på fotomässan med dessa.
testa min framtida julklapp - ett vidvinkelobjektiiv (så himlahimla kul)
cirkelobjektiv, inte så himla användbart tyvärr.
fotografera superfina björkar
åka till mamma
stöpa ljus
prova klänning
stöpa mer ljus
äta färska lussebullar
stöpa ljus (tar tid)
åka hem med pappa
 
såhär såg ett utkast om min helg för några veckor sedan ut,
och eftersom jag är supersjuk och inte har tillgång till min
kamera eller orkar fotografera något får ni se på det istället för
något nytt. hoppas ni mår bättre än mig.
 
3

discodansar

2012-12-07; 10:53:47

 
hej allesammans.
såhär såg jag ut igår - glad och iklädd endast sammet.
 
idag ska jag in till stan för att köpa ännu mer tyg med amanda och
hämta en pressarfot till min symaskin och kanske även hinna med
klippning av luggen. den är alldeles för lång just nu. ikväll är fortfarande
suddigt men vi får se hur det blir. visst är det skönt med fredag?
 
puss!
4

en torsdagslista

2012-12-06; 09:29:14

 
Vad...
heter du: anna kristina lindgren.
gör du: sitt/ligger i soffan jobbar på önskelista tittar på top gear
samt klappar på min katt som ligger här bredvid.
tycker du: att livet alltid borde vara roligt.
vill du: vara nån som betyder nåt. och hinna göra allt jag vill.


Vem...
kramade du sist: tigger. sov nämligen med honom.
älskar du: min kärlek och min familj min katt bl a.
saknar du: vänner som har flyttat härifrån.


Hur...
lång är du: 1,69 möh cirka.
mår du: en aning trött + orolig över hur jag ska ta mig till jobbet.
vill du dö: helst vill jag inte dö helt men troligtvis kommer jag bli tvingad och
då vill jag dö snabbt och smärtfritt när jag är lagom gammal och gjort allt jag
velat göra här i livet. vet inte om jag vill veta det i förväg så jag hinner
säga farväl till alla nära eller inte. skulle vara så jobbigt att veta det.
går det: med livet? jag tror det är påväg i rätt riktigt.


Vilken...
dryck är godast: iskall mjölk slår det mesta.
plats vill du besöka: island är mitt nästa drömresemål.
det verkar så underbart fint och häftigt där.
film har du sett flest gånger? top gun - jag och sara kan varenda replik i den där filmen.
låt har du på huvudet? har haft greveholmlåtarna på hjärnan sen igår. i förrgår var det
yeah yeah wow wow-låten, som jag inte förstår alls eftersom jag lyssnade på den senast
för cirka 6 år sedan.


Favorit...
band/artist: just nu är jag förtrollad av Florence Welch's fantastiska röst så det får bli dom.
film: har ingen absolut favorit.
stad: visby/paris tror jag. men jag har inte varit i alla städer än.
köpenhamn och stockholm är himla bra städer, de med.
mat: allt med halloumi mozzarella eller getost.


Senaste...
film du såg: the five year engagement.
bok du läste: gud vad pinsamt men jag minns inte den senaste boken jag läste ut.
jag börjar läsa men sen bara slutar jag. och det är inte för att
jag tycker böckerna är dåliga, det blir aldrig av bara. 
kändis du träffade: vet inte om jag skulle kalla honom någon riktig kändis men 
Per Andersson för några veckor sedan när han gick på bio hos mig! Jag glömde
först bort att ta betalt för hans godis haha.
gången du var besviken: i fredags men det löste sig sedan.
2

darkest before the dawn

2012-12-05; 10:39:00

morgondimma.
ensamt träd.
o-ensamma träd ute på isen.
vass.
ny kamera!
 
var ute vid näsa äng med amanda för några
dagar sen och det var så himlahimla fint. vi fotade
och frös och pratade om nyår. vi har redan börjat
planera nämligen, vad vi ska äta vad vi ska dricka
för något vid tolvslaget osv osv. älskar att planera.
 
idag ska vi sy och planera mera och jag ska även
försöka hinna med ett besök på kyrkans loppis, har
inte loppisfyndat på jättelänge och börjar få abstinens!
hej sålänge.
 
3

idag

2012-12-04; 16:46:55

började dagen i min nya topp - egensydd!
tittade på julkalendern med erik åt avokadomacka och begav mig mot bussen.
detta var utsikten. allt är så förbannat fint just nu.
tyvärr kom min buss inte på de tio minuterna jag stod där och väntade
så jag valde att gå istället (i strumpbyxor och kjol).
fick lite tid till att fotografera medan strumpbyxorna frös fast i benen i alla fall.

när jag kom hem rörde jag mig inte en meter ur soffan på flera h
för så kallt var det. måste anpassa mina klädval lite bättre för
detta väder, annars kommer jag inte överleva.
 
puss!
2

fredagskväll

2012-12-04; 13:10:00

pizza vin och kebab på golvet.
mitt stöpta ljus!
erik försöker sätta på musik.
å jag.
testshots i nya favoritglasen.
 
jag älskar att äta middag på golvet.
det känns spännande och mysigt och
annorlunda. vi lyssnade på mumford och
florence and the machine och kysstes
och drack vin bland annat.
1