if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

en vårklänning

2013-03-04; 15:25:43

god dag allesammans.
ganska nysydd vårklädsel - en klänning för ovanlighetens skull.
 
 har varit utan stativ den senaste veckan, därav inga bilder på mig och
pga jobb har det inte blivit mycket bloggande heller vilket ska
kompenseras i veckan. vad vill ni se för något? vad vill ni läsa om?
puss.
8
Jenny - 2013-03-04 20:16:00
Fina fina Anna vad duktig du är på att sy alltså. supersöt klänning!
Svar: tack snälla jenny :)
anna.blo.gg
elinor - 2013-03-04 20:40:47
Alltså! perfekt klänning!!
Svar: åh, tack elinor!
anna.blo.gg
Sofia - 2013-03-04 21:21:19
Ser att du använder självutlösare, så du kanske kan hjälpa mig lite. Jag har försökt förstå, men aldrig kommit på det klara med saken. Kan man "autofokusera" genom att trycka på fjärrkontrollen, eller ställer du in fokusen på förhand?

Tacksam för svar :)
Svar: jag ställer in fokusen på förhand, men jag tror att det skall gå att fokusera med kontrollen. problemet för mig är att autofokusen på mitt objektiv inte fungerar som den ska och därför använder jag inte den :)
anna.blo.gg
Johanna - 2013-03-04 21:23:59
Guuuuuud vilken fin klänning! Lär mig att sy sådär bra! Du är himla fin på bilderna också <3
Svar: det är bara å öva! :) puss!
anna.blo.gg
Erik - 2013-03-04 22:13:37
Pretty!
emma - 2013-03-05 18:13:57
vilken fin!!!!
cajsa - 2013-03-07 09:39:39
hejjjjjj!
jag vill gärna läsa mer av det jag redan läser men även kanske att du ger sytips, till exempel på denna fantastiska klänning!! hur gjorde du?? :-)
Svar: åh, det skall jag försöka göra! tog mönstret från en topp och en kjol som man sedan syr ihop. det svåraste är att se till att de blir lika breda där de ska sys ihop så allt stämmer :)
anna.blo.gg
cajsa igen - 2013-03-08 14:53:57
tack för svar :) du verkar vara så duktig och härligt kreativ! jag har letat länge efter en sån här blogg som kan inspirera så nu är jag glad :)
jag vill liksom också *skapa* men får inte ut min kreativitet i fingerspetsarna, men nu kanske! :D