Någon slags sammanfattning

2015-01-06; 23:28:12

Jag hade kort hår och hade askul på jobbet oftast.
Gick på loppisar samt åt den godaste (och dyraste) hamburgaren någonsin.
Jag fyllde år och bjöd på kakor och mimosa. Jag och Sara såg trollflöjten!
Hänge mycket med gänget till vänster och åkte och hälsade på Johanna i Linköping.
Vi vårstädade balkongen... och det började snöa.
Jag och Sara hade sammanslagen födelsedagsfest med togatema.
Det blev vår.
Blev förälskad i Tynningö och Archer var på playdate hos Tesla.
Satt x antal timmar om dagen med intagningsprover och Rune flyttade hemifrån.
Picknickväder och vårutställning på Nyckelviken.
Jag åkte till Santa Barbara och hälsade på Viktor.
Satt med ännu fler intagningsprover och fixade hotellrum till kpopband.
Gick på veteranbilsutställning och åkte på min livs första kryssning.
Min syster tog studenten och det mystes i Rålis.
Hängde med folk i 40-talsuniformer och såg kent med Jenny.
Firade midsommar i svinkallt väder och sydde kläder till medeltidsveckan.
Fånade mig med Rebecca och firade intagningsbesked från KTH.
Badade i blå lagunen och grillade ute i solen.
Drack vin både i roddbåt och på Lidingö.
Spelade in fånig musikvideo med Lucas och tog på mig medeltidsklänningen.
Hängde i medeltiden och efter det 80-talet.
Åkte till Toscana och göttade mig.
Blev serverad cupcakes av självaste sheriff's deputy och började på KTH.
Sov i ett wellpapphus och ordnade kräftskiva ute på Tynningö.
Spelade sällskapsspel och var vaken till 06.30 i Uppsala.
Röstade och framkallade bilder, båda för första gången!
Tog farväl av världens bästa farfar.
Gick på frälsisfest och klädde upp mig.
Gick på första begravningen i mitt liv och åkte hölass.
Blev bjuden på separatistisk brunch och åt alldeles för många kakor med Lisa.
Blev bjuden på drinkar hos Sofie och Fors och klädde ut mig till cheerleader.
Fick träffa min lillkusin Ester för första gången och fångade gullig bild på Mathilda + Tigger.
Köpte drömkappan och var på utställning med skolan.
Hade kul innan beredskapsfesten och öppnade rödvinsflaskor utan korkskruv nere i linkan hos Johanna.
Blev klar med halsduken till Nico och det blev stressigt i skolan.
Var på Nalen för första gången, såg på burlesque och dansade lindy.
Fotograferade julkortet och byggde pepparkakshus.
Slog in paket samt öppnade.
Åkte på spontankryssning med Johanna, Kalle och Johan och hade dökul.
Gjorde pincurls på Emilia och hittade tillslut nyårsklänningen!
 
Och där var 2014 slut.
Ett, märker jag nu i efterhand, mycket händelserikt år.
 
Hej förresten, 2015.
0

Årsskiftet 2014-15

2015-01-01; 19:48:13

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och sen in i dimman.
 
 
2014 var lite av en bergochdal-bana för min del.
 
Det har hänt både så himla bra grejer och otroligt hemska grejer det här året.
 
Jag fick möjligheten att jobba med något jag verkligen brann för - layout.
Jag åkte ensam till USA - värsta många vuxenpoäng.
Jag kom in på KTH - ännu fler vuxenpoäng!
Jag har upplevt sorg utan dess like - när min farfar dog i höstas.
Jag har träffat så himla många bra människor - som jag dessutom kommit så nära.
 
Åh, jag kommer inte på mer just nu men allt som allt har det varit
ett händelserikt år. Och jag kan bara hoppas på att 2015 blir ännu bättre.
 
1