middag med usa

2013-06-24; 11:10:00

i förra veckan var avlägsna släktingar från usa, som har endast träffat en gång tidigare som fyraåring,
på besök i Sverige så vi hade bestämt middagsträff.
sällskapade med syrran till restaurangen.
söder.
påvägen till Dionysos där vi skulle äta.
Mary, bebodd i Oregon om jag inte minns fel.
Så himla häftigt att de alla hette Lindgren fortfarande, precis som vi.
förrätt + grekisk öl.
lucas var där också, som jag inte träffat sedan januari!
kycklingspett med aubegine-röra, mumsmums!
elsa.
och världens bästa efterrätt - baklava.
efter middagen följde vi usa-släkten tillbaka till deras hotell.
fadern min.
cowboy-kusinen.
så stört fin sommarkväll.
stockholm alltså <3
vi tog med oss de yngre släktingarna till gamla stan för att dricka mjöd.
där satt vi och pratade i timmar samt översatte svenska efternamn, som vi kom fram till att
mertalet innehåller naturelement, till engelska.
small island-branch, mountain-stream, osv osv. haha.
 
så himla häftigt att ha träffat dem i vuxen ålder, nu är man lagom sugen
på att åka till usa för att hälsa på dem och se hur de bor också!
1

lite småplock från helgen

2013-06-17; 11:32:35

förberedelser inför fest i fredags
det skulle bli mojito jello shots.
blev otroligt nöjd, för de blev dögoda!
buffalo wings (ca det godaste jag nånsin ätit)
axel!
öl
 
johanna upptagen med grillning igår
basilika <3
en halv hallomi-hamburgare!
vi spelade kort och skrattade så tårarna grät. himla bra johannor, dom dära.
 
har haft en så himla bra helg, med alla möjliga fina människor.
puss!
1

en dagens från igår

2013-06-11; 09:08:52

 
sydde mig en liten klänning från tyg jag hade liggades hemma,
en enkel sak i 60-tals anda. blev ganska nöjd!
sedan har jag en ny favvoring (syns på bilderna ovan)
som pryder mitt långfinger alldeles för ofta.
 
idag får jag veta. herrejösses kommer dö. hör av mig.
0

men det är ju sommar

2013-06-06; 13:24:00

ber så hemskt mycket om ursäkt för frånvaro på ca en månad,
men skyller på att det är sommar och att jag har bättre saker för mig
+ att datorn inte haft någon plats för att ladda in bilder.
 
men eftersom det är nationaldagen idag så firar vi med ett inlägg! 
här nedan kommer lite bilder från en fabulös dag på waldemarsudde med johanna:
vi parkerade oss med bl a jordgubbar och öl på en mur med utsikt över vattnet.
(spaning på båtar)
bigarråer i massvis <3
så.himla.somrigt!!!!
utsikt.
vi gick runt lite i prins eugens trädgård.
busade lite.
å ännu lite mer.
fanns tulpaner <3
sen begav vi oss till skansen för att möta upp folk som varit på the sounds.
 
antagningsbeskedet från nyckelviksskolan kommer
på tisdag och jag kan ca inte tänka på nåt annat.
"tänk om tänk om tänk om" spinner runt i mitt huvud.
2