dagens mig

2012-11-30; 16:56:00

flätor och murgröna.
nyköpt tröja.
favoritklänning.
och mina glasögon såklart.
 
denna kväll ska jag spendera med min favoritperson i hans alldeles egna lägenhet.
3

kärt återseende

2012-11-29; 14:28:00


hej snön!
1

kamera tyg och mozzarella

2012-11-29; 11:38:00

i måndags fick jag äran att följa med amanda till stan för att köpa en ny kamera!
vi gick förbi fina kemtvättar-skyltar påväg ner mot affären.
där har vi skönheten + objektiv. hon köpte precis samma grejer
som jag fotograferar med faktiskt, så det kan inte bli annat än bra!
glad amanda!
sedan tog vi tunnelbanan till götgatan där vi
köpte tyg till klänningar och kjolar bland annat.
jag hittade världens finaste tyg för 399 kr/m som jag bara var tvungen
att köpa en bit av. amanda hittade två tyger till nyårsklänning. so exciting!!
när vi kom ut på gatan igen hade det börjat regna så vi sprang bort
till muggen där vi åt lunch
nämligen detta:
mozzarellamackor med lufttorkad skinka och tomater - fantastiskt gott.
sen skildes vi åt - jag hem med tyger och hon till åkersberga med ny kamera.
 
idag ska jag jobba från 14.00-22.00, nästan ensam.
men det är ju för fantastiskt att det ligger snö på marken,
så himlahimla fint när allt blir vitt istället för grått.
ska äta lunch nu.
hejdå!
4

ljusstöpning

2012-11-28; 11:22:20

en taggad elsa!
vi hade vår ljusmassa i en stor konservburk.
mormor satt i soffan och tittade på mest i början.
tunna tunna ljus.
mycket pillande, elsa rätar ut ljusen.
och mamma klipper till bottnarna så de inte blir helt runda nertill.
borttagna ljusdroppar.
 
i helgen stöpte jag ljus med mamma mormor och elsa.
 
man behöver:
- en djup behållare för ljusmassa + vatten
- ljusmassa
-kastrull med vatten i
- lagom varmt vatten
- termometer
- en massa vekar och pinnar
- tålamod
2

måndagsgöra

2012-11-27; 09:27:06

lyxigare frukost än såhär går knappt. pannkakor med mörk mjölk- och
vit choklad i och hallon ovanpå.
 
mmmm, choklad.
 
 
bilder från min torsdagsmorgon.
 
igår vaknade jag duschade tittade på polarexpeditioin
torkade håret samt ordnade min lugg mötte upp amanda
åkte tåg åkte buss var med vid kameraköp gick åkte tbana
tittade på tyger provade blev hungrig letade matställe
åt mozzarellamackor som var himmelska åkte hem sydde
på nyköpt tyg åkte buss och tbana igen letade bland fina
böcker gick till park åt wrap med kyckling satte mig i
biomörkret vart förtrollad av filmen vi såg vart för trött för
att orka se nästa film fick en skjuts till östra fick en annan
skjuts hem somnade med min katt vaknade pussades
somnade igen med min erik bredvid mig.
2

fredagsfin.

2012-11-25; 21:19:25

ny kjol och ny piké -
den ena sydd och den andra inhandlad på hm's barnavdelning.
h e j   a l l e s a m m a n s . 
 d e n   h ä r   h e l g e n   h a r   v a r i t 
 s å   h i m l a n s   b r a   o c h   j a g 
 h a r   i n t e   s u t t i t   n e r   e n 
 e n d a   s t u n d   f ö r r ä n   n u   o c h 
 j a g   ä l s k a r   n ä r   d e t   b l i r 
 s å .   g ö r a g ö r a g ö r a   -   
 s o v a   k a n   m a n   j u  g ö r a 
 n å n   a n n a n   g å n g   t y c k e r   j a g!
3

hej hej fönster

2012-11-23; 11:36:00

såhär kan ett överbelamrat skrivbord som ej går att använda se ut.
och såhär kan det se ut när skrivbordet är mer lätttillgängligt och användbart.
 
med andra ord: jag städade mitt skrivbord häromdagen.
4

min kärlek

2012-11-22; 15:01:00

<3
<3
 
jag har inte hunnit blogga om det än, men jag och min kärlek har varit vi i över
två år nu. den stora dagen firade vi först med pussar och "jag älskar dig"-ord
i sängen. den fortsatte med hjärtpannkakor glasyr och diverse hjärt- och
silverströssel. sen gick vi på mio för att kolla på soffor till hans nya hem.
(15-21 jobbade jag ute på lidingö - dålig dag att jobba på)
men när jag kom hem cirka 21.30 hade han lagat så himla mycket god mat
och köpt riktig champagne och gjort efterätt och så himla mycket fint.
vi kollade på dear lemon lima och somnade tätt intill varandra.
 

gamla stan e så himlahimla fint.
 
att vara två år tyckte vi dock förtjänade att firas lite extra så i söndags
åt vi finmiddag promenerade i gamla stan och såg på bio.
 
att somna i hans armar är det bästa stället att vakna på.
för kärleken är inte logiskt.
 
3

fredag

2012-11-17; 01:05:57

peace out säger jag med nyfärgat hår från min säng.
bra dag med: amanda drinkar guacamole
shopping godis film och bio. imorgon ska jag jobba natt.
1

symaskinsmåndag

2012-11-15; 12:03:00

i måndags började jag och mormor att sy på en klänning. en avancerad
himla klänning med väck dragkedja nålar osv osv osv.
matpaus bestående av butternut squash-soppa med parmesanbaguetter.
gudars vad jag blivit förälskad i smält parmesan!!japp - väck är jättesvårt.
ännu en paus, denna blev en promenad ner till centrum för att
köpa lite fikabröd.
nä jag kommer aldrig blir så vuxen att jag hellre dricker kaffe
än mjölk till fikat.
mormor har inte lärt sig att stå emot detta ansikte
så hon skämmer bort tigger när hon är här. hela tiden. 
tigger äter i princip mer av maten än vad hon gör.
2

femkamp+trerätters=så bra

2012-11-13; 19:39:00

igår var det dags för oss camerater att kamma hem priset (trerätters+femkamp på ballbreaker)
för att vi är bäst i hela sverige på service av alla sfbios. go uuuus!
vi började med att skåla med mousserande.
förrätt: kavring med skagen. namnamnam.
gustav kastar lustna blickar mot annes tallrik..
åså var det varmrätt: lammytterfilé (tror jag) med kantareller rödvinssås och rotfruktsgratäng.
också himla gott, köttet en aning torrt men jag är något av en blodfantast..
efterrätten var en blandning av chokladmousse kakor maränger hjortronsås och frukt.
desserter borde läggas upp i finglas oftare, man känner sig så fancy när man äter då.
sötisar.
viktor tog sig ett glas öl innan han tog tag om geväret och började skjuta fasaner.
( måste bara säga min score: 5/6 fasaner - bäst i mitt lag!! )
time for golfin'
de hade en fin bar.
that's how i roll. har aldrig varit en riktig fotbollsspelare..
biljard när det gällde att slå ner bollarna med högst nummer.
söt therese!
dags för huvudnumret - bowling!!
det bästa med bowling är skorna tror jag, fast dessa var tyvärr inga riktiga vinnare.
chefen samlar sig.
therese's strike-dans.
såntdär som inte direkt förhöjer ens bowlingförmåga..
jamesan och erica.
hejhej medan vi väntar på resulten.
wladimir finklädd i kavaj!
anne klappar i händerna åt VÅRT LAG FÖR VI VAAAANN!! woopwoop.
sen var det dags att bege sig hemåt och vinka hejdå till alla.
erica cecilia och viktor.
hejdå till james dennis och gustav och sen ringde erik och sa att han
satt på tåget jag skulle ha hem!! världens bästa överraskning ungefär<3
låtsassov hem.
och promenaden hem var full med stjärnor och det var så fint att jag försökte
föreviga dem (gick ej så himla bra som ni kan se).
3

come on and rescue me

2012-11-11; 23:35:24

anna lindgren - 2012.11.10 ca 10.44 - posering innan jobbet.
 
sydde en kjol (ovan) som jag blev väldigt nöjd med. så
imorgon ska jag sy ännu fler kjolar och byta till vinterdäck
och på kvällen ska jag ut med jobbet (trerätters och femkamp).
 
det har varit både en bra och dålig dag idag. som tur
är verkar morgondagen bli endast bra. godnatt internetvärlden.
2

en regnig torsdag

2012-11-09; 15:02:00

igår åkte jag till millesgården med mormor för att äta lunch och titta på fina saker.
åt risotto (har fastnat för det) men denna var ganska smaklös tyvärr.
som tur var skinkan ovanpå gudomlig!
huvuden gjorda av Astri Taube.
utställningen hette Astri och Evert - om kärleken till konsten. och den var fin.
supervackra block jag hittade i shopen men oj vad dyra.
sådär såg jag ut.
gården är så himlahimla fin. tyvärr börjar alla löven försvinna och allt blir gråare
och gråare för varje dag som går. det är det tråkigaste med vintern.
en av de många statyer som finns där.
och här dog min kamera (buhuuuu) så det blev inga fler bilder från denna dag.
 
efter vår promenad bland allt fint gick vi in i värmen igen och
åt varsin mandelkaka med vaniljkräm och hallon på. himla gott.
 
bra dag och bra mormor jag har.
2

my town my boy

2012-11-08; 09:35:00

ett stockholm
en favoritperson
 
igår kväll åkte jag in till stan för att se på bio med mor.
vi hämtade ut biljetterna vid halv fem (filmen började 18.15)
och däremellan tittade vi runt i affärer, jag köpte ett superfint tyg
som ska bli kjol, och åt indiskt till middag. sen köpte vi en
massa godis och såg på en söndersminkad joseph gordon-lewitt
och en gammal bruce willis (vi såg looper). himla bra, värd att se!
1

anteckningsblock

2012-11-07; 10:23:00

iigår ritade jag lite, bl a en tjej med mönstrade löv i håret. en tjej
med popcorn som jag ritat tidigare fick va med också.
den här lilla boken ska bli fylld med recept,
så den heter nu
MIN
KOK
BOK
 
har ett recept i den redan nu, nämligen risotton jag och alice
tillagade i förrgår! den fick 4/5 stjärnor i min bok, toppbetyg hade
det nog blivit om det inte vore för att vi var lite snabba med att
ta bort riset från spisen så det blev liiite för hårt i mitten.
3

alice

2012-11-06; 12:47:19

typ
världens
snyggaste
 
smokin' hot alice som var här igår.
1

sista oktoberkvällen

2012-11-06; 10:39:00

 
trettioförsta oktober spenderades med amanda,
först på woken med billiga shotar och okända människor
som ville va med på kort.
 
sedan fortsatte vi till collage med födelsedagsgänget
med eftersom det var halloween var det världens längsta
kö så jag och amanda tog bussen till en bar istället och
stannade där tills dom stängde.
--------------
häromdagen hittade jag en underbar app till ipad där man
kan göra egna typsnitt, därav en del text tvärs över bilderna.
behövde ju visa upp min första skapelse - skinny love.
tänker göra en massa massa fler.
2

en ursäkt från mig

2012-11-05; 15:03:54

paradisbilder igen (har många nämligen).
 
jag har jobbat cirka 50 h förra veckan och har därför inte
hunnit med bloggen alls vilket är himla tråkigt. men
den här veckan verkar jag bara jobba lördag-söndag så
tanken är kompensation!! hur mår ni alla och vad vill
ni se och läsa här egentligen? pusspusspuss.
1

tisdagsmiddag

2012-11-01; 11:09:00

i tisdags efter jobbet åkte jag till tegnérgatan för en
spontanmiddag på the man in the moon.
elsa och martin var där.
det dracks öl vin och åts club sandwiches och hamburgare.
jag åt getostrisotto med rödbetor och gudars va gott det var alltså.
skulle kunna äta det hundra gånger om!
fin bar.
jenny och mamma var där också.
mycket trevlig kväll samt promenad hem i månskenet.
 
något jag tycker om så himla mycket är
när man inte har något planerat alls, utan
bara förväntar sig en blodpuddingsmiddag
hemma i soffan, är när någon smsar och frågar
om man vill följa med ut och äta någonstans.
ÅH, så mysigt det är! det blir ju inte sämre
när man blir bjuden heller (tack martin!!)
 
nu ska jag bege mig upp ur sängen för en frukost/lunch-kombo
och sedan ska jag iväg och jobba. puss.
2