if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

en torsdagslista

2012-12-06; 09:29:14

 
Vad...
heter du: anna kristina lindgren.
gör du: sitt/ligger i soffan jobbar på önskelista tittar på top gear
samt klappar på min katt som ligger här bredvid.
tycker du: att livet alltid borde vara roligt.
vill du: vara nån som betyder nåt. och hinna göra allt jag vill.


Vem...
kramade du sist: tigger. sov nämligen med honom.
älskar du: min kärlek och min familj min katt bl a.
saknar du: vänner som har flyttat härifrån.


Hur...
lång är du: 1,69 möh cirka.
mår du: en aning trött + orolig över hur jag ska ta mig till jobbet.
vill du dö: helst vill jag inte dö helt men troligtvis kommer jag bli tvingad och
då vill jag dö snabbt och smärtfritt när jag är lagom gammal och gjort allt jag
velat göra här i livet. vet inte om jag vill veta det i förväg så jag hinner
säga farväl till alla nära eller inte. skulle vara så jobbigt att veta det.
går det: med livet? jag tror det är påväg i rätt riktigt.


Vilken...
dryck är godast: iskall mjölk slår det mesta.
plats vill du besöka: island är mitt nästa drömresemål.
det verkar så underbart fint och häftigt där.
film har du sett flest gånger? top gun - jag och sara kan varenda replik i den där filmen.
låt har du på huvudet? har haft greveholmlåtarna på hjärnan sen igår. i förrgår var det
yeah yeah wow wow-låten, som jag inte förstår alls eftersom jag lyssnade på den senast
för cirka 6 år sedan.


Favorit...
band/artist: just nu är jag förtrollad av Florence Welch's fantastiska röst så det får bli dom.
film: har ingen absolut favorit.
stad: visby/paris tror jag. men jag har inte varit i alla städer än.
köpenhamn och stockholm är himla bra städer, de med.
mat: allt med halloumi mozzarella eller getost.


Senaste...
film du såg: the five year engagement.
bok du läste: gud vad pinsamt men jag minns inte den senaste boken jag läste ut.
jag börjar läsa men sen bara slutar jag. och det är inte för att
jag tycker böckerna är dåliga, det blir aldrig av bara. 
kändis du träffade: vet inte om jag skulle kalla honom någon riktig kändis men 
Per Andersson för några veckor sedan när han gick på bio hos mig! Jag glömde
först bort att ta betalt för hans godis haha.
gången du var besviken: i fredags men det löste sig sedan.
2
klara elfriede - 2012-12-07 09:15:23
Hej, du frågade vad filmen heter som jag la ut på min blogg. Den heter The Faculty. Hoppas det var den du sökte! Kram.
Erik - 2012-12-10 00:39:24
Det här är ett så mysigt inlägg!